Photobucket - Video and Image Hosting

Tuesday, May 30, 2006

POLIS, RASUAH dan BRUTAL...

"Kes rasuah yang membabitkan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) didapati semakin menurun" - Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri, Datuk Fu Ah Kiow, 30 Mei 2006.

Kes rasuah mengikut tahun

2003 - 85 kes
2004 - 78 kes
2005 - 56 kes
April 2006 - 13 kes

Sumber: Laporan di Dewan Negara, 29 Mei 2006.


Tahniah kepada suruhanjaya yang dipertanggungjawabkan untuk mengumakan laporan bagi membaik pulih perjalanan polis, tahniah PDRM atas pencapaian yang membanggakan tersebut.




Gambar-gambar di atas menunjukkan gambar seorang lelaki yang bukan dipukul oleh mana-mana mamak gengster, penagih dadah atau mana-mana samseng kaki pukul. Itulah hasil tangan polis yang bertanggungjawab 'melindungi' rakyat.

Mengapa di kala gejala rasuah makin menurun namun 'kebrutalan' polis makin mengganas? Lebih menyayat hati apabila Mohd Zafran Amran yang baru berusia 10 tahun melihat sendiri bagaimana bapanya (gambar di atas) yang menyertai perhimpunan aman membantah kenaikan harga minyak dan tarif elektrik semalam, dibelasah oleh anggota polis Unit Simpanan Persekutuan (FRU).

Kitaro sempat minum petang bersama seorang inspektor polis yang pernah 'menyaman' Kitaro tahun lalu namun kini menjadi rakan baik dengan sinis mengatakan, "Mungkin disebabkan mereka tension tak dapat rasuah maka mereka jadikan pendemonstrasi sebagai mangsa lepas geram!"

Rakyat juga yang jadi mangsa. Tapi tidak mengapa, lepas 5 atau 4 tahun, pujuk rakyat semula. Rakyat pasti lupa... Aduh Malaysia...

Comments:
Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?