Photobucket - Video and Image Hosting

Sunday, July 09, 2006

ISLAM 2

Pada suatu hari, 2 orang remaja sedang berbual di tangga rumah pangsa tingkat 3 di Batu Caves...

Remaja A: Aku tension betol la dengan jiran aku. Tiap-tiap hari dia pasang 'colok' sampai berbau 'pelik' kat kawasan umah aku. Aku geram nak pegi sorok jer perkakas dia tu!

Remaja B: Aku pun bengang sebab tiap-tiap pagi kedengaran bunyi bising 'mentera' dari kuil Hindu. Rasa-rasa macam nak pegi roboh jer kuil tu...

Jangan marah yer... jika menurut dari kacamata geng Kumpulan 11 atau mana-mana penyokong perjuangan IFC dsb, sesiapa sahaja mempunyai kebebasan bersuara, kebebasan beragama. Dan sepatutnya, tidak ada masalh dalam isu di bawah;

Peguam Negara, Tan Seri Abdul Gani Patail memberi jaminan akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap segala aduan berhubung perbuatan merobohkan kuil Hindu sebaik sahaja mendapat kertas siasatan kes tersebut. - So what?

AWAS!!!... Islam tidak mengajar demikian. Islam membenarkan kebebasan beragama, kebebasan bersuara. Tetapi bukan bermaksud membenarkan kebebasan menghina dan tidak menghormati agama lain.


  • Freedom of Expression does not mean freedom to insult

  • Comments: Post a Comment



    << Home

    This page is powered by Blogger. Isn't yours?