Photobucket - Video and Image Hosting

Saturday, July 22, 2006

PERANGAI

Hari ini (21 Julai 2006), satu perhimpunan raksasa anjuran Pergerakan Pemuda UMNO berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di Jalan Tun Razak sebagai membantah tindakan kuasa besar itu memberi 'lampu hijau' kepada Israel melakukan keganasan di Lebanon dan Palestin. Dewan Pemuda Pas Pusat juga mengadakan perhimpunan yang sama di seluruh negara.

Tahniah buat pemuda dari kedua-dua parti tertua di negara. Apa sebab sebenarnya di sebalik perhimpunan tersebut diadakan?

a. Kerana benci talam dua muka Amerika
b. Kerana benci kezaliman bangsa Yahudi
c. Kerana kesedaran jihad
d. Kerana 'political mileage'

Kitaro bersangka baik pada kedua-dua parti samada Pergerakan Pemuda UMNO mahupun Dewan Pemuda PAS bahawa tindakan mereka bukan mahu mendapatkan 'political mileage'. Kitaro percaya jawapan mereka ialah A, B dan C. Dalam solat setiap Muslim, mereka wajib membaca al-Fatihah. Antara lain kandungan al-Fatihah ialah;

"...tunjukkanlah kami jalan lurus iaitu jalan-jalan yang Kamu kasihi ke ats mereka. Bukan jalan-jalan yang Kamu murka (golongan Yahudi) ke atas mereka dan mereka yang sesat (Nasrani)."

Kata Tok Guru ketika mentafsir ayat ini;

1. Umat Islam dituntut untuk memohon agar diberi petunjuk (hidayah)
2. Pada masa sama memohon agar tidak terjerumus menjadi seperti Yahudi atau Nasrani.

Soalnya, memang sampai bila pun, jika seseorang itu Melayu, Cina atau India (Muslim), sudah pasti mereka tidak akan menjadi bangsa Yahudi atau Nasrani. Tetapi mengapa kita tetap memohon doa sepertimana di atas?

Jelas Tok Guru walaupun sesuatu bangsa yang bukan Yahudi atau Nasrani tidak akan menjadi bangsa Yahudi atau Nasrani, tetapi tidak mustahil mana-mana bangsa akan menuruti 'PERANGAI' Yahudi mahupun Nasrani.

Antara PERANGAI bangsa Yahudi dari rejim Israel ialah angkuh, zalim dan paling utama; menganggap kaum lain sebagai 'lembu'. Ertinya, hanya mereka yang betul Mereka tidak boleh ditegur apatah lagi dikritik.

Mahasiswa, ahli akademik, aktivis atau ahli politik di Malaysia yang mengkritik dan menegur kerajaan akan dilabel sebagai pengkhianat bangsa, tidak bersyukur kepada kerajaan dan penjenayah. PERANGAI siapakah yang tidak boleh dikritik itu? Dan siapakah yang tidak boleh dikritik itu?

Jika benar anda memilih jawapan A, B dan C, ayuh kita tentang habis-habisan Yahudi dan konco-konconya di mana sahaja. Di Malaysia, kita tentang habis-habis kumpulan IFC dan artikel 11! Allahu Akbar!!!

Comments:
Enjoyed a lot!
» »
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?