Photobucket - Video and Image Hosting

Wednesday, July 19, 2006

REWIND; VIVA LA ZIZOU

Pakar membaca gerakan bibir dan forensik dari Britain, Jessica Rees di dalam kenyataan beliau kepada akhbar The Times mengatakan, Materazzi telah membuat kenyataan berbaur perkauman. Menurut Rees, Materazzi telah mengatakan bahawa Zidane adalah "son of a terrorist whore" (anak kepada pelacur pengganas).

Setelah mengamati video, Rees menyatakan makian Materazzi itu berkali-kali dan beliau juga mendapati bahawa Materazzi juga telah mengucapkan:


"So just f*** off' for good measure" (pergi berambus lebih baik)."
Kenyataan Rees ini telah disokong oleh pelbagai pihak. Antara mereka yang menyokong adalah akhbar The Daily Mail dan juga akhbar The Independent. Para penyokong dan peminat bolasepak seluruh dunia pun agak bersetuju dengan pendapat ini.

Memetik tulisan Ustaz Maszlee Malik, "Jikalaulah Zidane sanggup dilayangkan kad merah demi mempertahankan maruah ibunya, tidak adakah Zidane di Malaysia ini untuk mempertahankan Islam?"

Kitaro berkata, "Kerja umat Islam di Malaysia setiap hari syok dengan dunia sendiri; pergi dan balik kerja, bergembira di konsert Jom Heboh setiap malam Ahad, bersuka-ria di Konsert Mingguan Akademi Fantasia setiap malam Sabtu dan biarkan orang lain mempersenda dan menghina agama di atas nama hak asasi!"

"Dan 5 tahun sekali, undi parti yang kerja mereka menaikkan harga minyak, letrik, air dan membiarkan agama dihina atas nama Hadhari!"

Comments:
Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»
 
Thank u so much!
 
Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
» » »
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?