Photobucket - Video and Image Hosting

Monday, September 11, 2006

LIVERPOOL 0 - EVERTON 3, Wakaka


"Pemain saya melakukan terlalu banyak kesilapan dan mereka terlalu lembut pada minit-minit awal permainan. Mereka membiarkan diri ditekan angkara kegagalan menangani hantaran jauh lawan dan dua gol pertama Everton hadir daripada kesilapan itu." - Rafael Benitez, Pengurus Liverpool

1. Pakdi kata, "Biasa ler... kalah awal musim. Kalau asyik menang, mana ada challenge." Itu kata penyokong Liverpool.

2. Kitaro kata, "Ok jer sebab Man Utd masih top di Liga Perdana Inggeris. Liverpool nak kalah ker, Arsenal nak seri ker... lantak koranglah. Tapi kita mesti selaras matlamat; JANGAN BAGI CHELSEA JUARA LIGA!"

Kesimpulannya;

1. Fokus pada matlamat. Perbanyakkan kawan, kurangkan lawan.

2. Benitez anggap pemainya terlalu lembut dalam permainan sebagai punca utama kekalahan. Ia tidak sesuai dalam permainan bola sepak apatah lagi jika mahu menang. Kalau malas nak tackle, takut nak terjah, kalau ada peluang untuk 'dive' masa dalam kotak penalti tapi tak nak... tak payahlah nak main bola.

Pilihanraya kampus bakal menjelma... dalam pilihanraya macam-macam berlaku. Propaganda, perang saraf, sabotaj... kalau terlalu 'berlembut', tak payahlah sertai pilihanraya. If you know what I mean...

Pesan Kitaro, tidak kira siapa anda... jika nak berpilihanraya, pastikan padang sama rata, gol sama luas, pengadil yang adil dan tidak berpihak.

Comments:
hmmmm....ape kena mengena liverpol kalah dengan pilinhanraya kampus...???!!!!@#$#@
 
Fikir-fikirkan...
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?