Photobucket - Video and Image Hosting

Tuesday, September 12, 2006

TANPANYA...

1. Matlamat jangka masa pendekdan jangka masa panjang

Tanpanya anda akan hilang arah, tidak fokus, tidak melakukan tindakan yang menjanjikan kejayaan, melakukan sesuatu yang sia-sia dan tiada penghujung. Akhirnya, anda tidak mencapai apa-apa.

2. Sumber maklumat

Tanpanya anda anda tidak dapat merancang dan bertindak dengan accurate. Anda akan ketinggalan zaman, organisasi anda gagal bersaingdengan cabaran semasa dan terus gagal untuk memastikan masa depan yang lebih baik. Malah anda tidak dapat membuat kajian sekaligus gagal membangunkan organisasi, pasukan dan diri anda sendiri.

3. Kajian dan Pembangunan

Tanpanya, anda akan dipandang 'bodoh' kerana sentiasa melakukan perkara yang sama, apa jua produk yang dihasilkan adalah lemah dan gagal memenangi hati golongan sasar. Organisasi, pasukan dan diri anda akan statik dan tidak ada peningkatan dalam apa jua gerak kerja.

4. Persediaan awal

Tanpanya, anda mendedahkan diri kepada 'belasahan' mana-mana pesaing anda. Andahanya akan mendedahkan aib sendiri kerana ternyata anda memang tiadaapa-apa akibat dari kurang persediaan.

5. Disiplin dan semangat juang

Tanpanya anda tidak dapat memberi apa-apa manfaat samada pada diri anda, pasukan mahupun organisasi. Malah anda akan disishkan dan tiada tempat bagi anda di mana-mana kemuncak kejayaan. Anda hanyalah umpama mayat hidup yang berjalan.

6. Fasiliti dan peralatan

Tanpanya, anda seperti insan kehausan di tengah kemarau dan terik matahari. Anda ibarat membunuh diri!


Ikuti
Rahsia kejayaan Hizbullah tewaskan Zionis Israel

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?