Photobucket - Video and Image Hosting

Thursday, October 26, 2006

WAKIL RAKYATKU

Kitaro tak tahu nak jelaskan macamana, tapi sejak akhir-akhir ini Kitaro agak meluat bila melihat dan memikirkan wakil-wakil rakyat di Malaysia. Mereka tak ubah hanya sebagai 'plitikus-politikus', 'politibai-politibai' dan 'politipu-politipu' yang hanya tahu berselindung di sebalik janji kosong.

Namun, 'kemeluatan' itu seolah terhakis tatkala melihat kerja kuat wakil rakyat DUN Kijang di mana salah seorang rakyatnya adalah Kitaro. Wakil rakyat ini tanpa sebarang protokol, dengan sendiri pergi ke rumah rakyat menghulurkan bantuan Hari Raya, menziarahi orang-orang tua, menghantar bakal-bakal mahasiswa di lapangan terbang, memberi kuliah Subuh di masjid dan surau berbeza tiap-tiap minggu. Di kala kesibukannya dan kesempitan masa, beliau tidak pernah meninggalkan tebiat yang sama dengan mentornya, Tok Guru Nik Aziz iaitu membaca.

Kitaro membezakan wakil rakyat ini dengan wakilk rakyat lain tidak kira samada dari PAS atau UMNO. Dia memang berbeza. BErbeza kerana kerja kuatnya, berbeza kerana sifat 'energetic'nya, berbeza kerana karismanya, bebrbeza kerana ilmunya, berbeza kerana sikapnya yang yang tidak ekslusif dan turun ke akar umbi.

Pilihanraya akana dayang, Kitaro akan tetap mengundinya bukan kerana dia PAS... tetapi kerana KUALITI yang dimiliki YB Dato' Hj. Husam Musa.

Baca juga:
Pernahkah seorang wakil rakyat meminta maaf?

Comments:
serangkap pantun dari hamba,

siakap senohong
gelama ikan duri
bercakap bohong
lelama jadi menteri?

masa untuk berubah.
 
Akhi....xbetul kalu demo sokong atas nama individu...kalu dia masuk UMNO demo tetap sokong dia la...lo ni demo pengundi di Kijang...kalu dia pindah kawasan, demo guano kiro....xgi ngundi?ko tukar alamat tempat ngundi plak?Demo keno ingat dia duduk situ (jadi exco kanan lo ni & kalu diizinkan Allah akan jadi Menteri Besar Klate)sebab PAS majoriti dlm DUN walau ada sebahagian ADUN hampeh, leweh dan slebeh...hasil dari kesepakatan jamaah yg membolehkan seseorang itu naik. Demo keno kaba, jgn xkaba. Kalu kita sokong sekadar individu adakah kita boleh pahala sebagaimana kita sokong jamaah? Setahu kawe demo terror bab2 bagi ceramah, kuliah dll tentang gerakan islam, gerakan mahasiswa, gerakan pelajar dll.... jangan demo terpesong....
Wallahua'lam
Hamba Allah
 
contribute to comment #2

ho jawab jawab... guano kiro tu?
 
Pertama, maaf kerana lambat respon.

Kitaro tak pernah menyeleweng dari prinsip berjemaah.

Hasrat Kitaro hanya mahukan prestasi wakil rakyat PAS sebagai wadah alternatif dan pengemudi BA dioptimumkan. Rakyat hari ni bukan lagi berpegang kepada slogan semata. Mereka mahu melihat 'bagaimana'?

Jangan sampai rakyat meluat kerana kelemahan parti dan bekerja dan akhirnya mengakibatkan fitnah kepada gerakan Islam seluruhnya.

Kitaro teringat pesanan al-Banna dalam kompilasi ucapannya yang menyatakan, "Perjuangan kita ialah mendaulatkan agama melalui wadah berjemaah. Jangan sampai kita merosakkan jemaah lantas memusnahkan keindahan Islam."
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?