Photobucket - Video and Image Hosting

Wednesday, November 15, 2006

PERHIMPUNAN

Perhimpunan Agung UMNO dimulakan dengan Perhimpunan Pergerakan Pemuda dan Wanita UMNO. Kemudian disusuli dengan perhimpunan agung keseluruhan ahli. Tidak kira siapa Presiden samada Tunku, Tun Razak, Tun Hussein Onn, Tun M atau Pak Lah, berikut adalah agenda tetap perbahasan sewaktu perhimpunan agung UMNO;

1. Isu siapa tak dapat projek (contoh; kenapa tak dapat jadi CEO, isu AP)

2. Puji kepimpinan, mengampu Presiden (contoh: anda tidak akan dengar, lihat atau menghidu mana-mana perwakilan yang mengkritik Presiden mahupun mana-mana kepimpinan UMNO)

3. Kutuk pembangkang (contoh: PAS salah guna agama, DAP pengkhianat negara, PKR penipu rakyat)

Rakyat menderita akibat minyak, letrik dan air naik... diorang peduli apa. Ratusan ribu siswazah menganggur... itu bukan masalah mereka. Rasa tidak selamat di kalangan rakyat akibat bunuh, rogol, ragut... itu bukan prioriti mereka. Rakyat sengsara akibat banjir kilat di tengah bandar metropolitan, tanah runtuh, bangunan retak... ala, rilek dulu. Selagi tak berlaku, selagi itu jangan buat apa-apa. Demokrasi hancur di kampus dan nasional... itu bukan masalah kerana mereka yang berkuasa.

Semua isu di atas tidak dibahas dalam perhimpunan yang mendokong aspirasi rakyat dan memperjuangan nasib bangsa Melayu.

Tak caya? Kat Malaysia, demokrasi memang 'subur'. Perhimpunan Agung parti pemerintah disiarkan secara langsung. Muktamar PAS? Kongres PKR? Lupakan jer. Jom tengok lintas langsung Perhimpunan Agung UMNO.

P.S: 5 tahun sekali, parti ni jugak yang dipilih rakyat. Aduhai...


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?