Photobucket - Video and Image Hosting

Saturday, January 06, 2007

HIDUP UMNO!

Pentas politik Malaysia kembali hangat dengan datangnya pilihanraya kecil Batu Talam. Biasanya, pilihanraya kecil lebih panas dari pilihanraya umum kerana beberapa sebab;

1. Tidak mustahil untuk sebuah parti kuat di kalangan pemerintah seperti Barisan Nasional dikalahkan sepertimana yang pernah berlaku di Arau dan Lunas.

2. Semua kekuatan parti samada dari kalangan yang memerintah mahupun pembangkang tertumpu kepada sebuah daerah dalam sesebuah negeri.

3. Semua jentera kerajaan dipergunakan oleh pemerintah untuk kepentingan parti politik mereka. Jawatan rasmi kerajaan juga digunakan untuk memancing undi seperti Pak Lah berkempen atas nama PM dan Najib berkempen atas nama TPM.

Untuk rakan-rakan mahasiswa... jangan bimbang. Akan ada satu kumpulan dari kerajaan yang amat prihatin terhadap anda... Macam biasa, setiap universiti akan menghantar wakil masing-masing untuk memantau penglibatan mahasiswa terlibat dalam kempen pembangkang. Jika ada... siap kamu!

Sebaliknya, mana-mana
pemimpin Aspirasi berkempen untuk UMNO samada melalui Puteri UMNO mahupun Putera UMNO... mereka akan dilindungi dan diberi segala kemudahan. Tak caya... jom turun ke Batu Talam!

P.S: Betul kata jambeso... Hidup UMNO! Rakyat Batu Talam akan ISTIQAMAH memilih calon UMNO/BN agar tol terus naik, minyak terus naik, semua naik! Alangkah indahnya hidup sebagai rakyat Malaysia.

The Thing Speaks by Itself

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?