Photobucket - Video and Image Hosting

Tuesday, June 12, 2007

YANG MANA SATU IDAMAN KALBU

Kira-kira 17 tahun yang lalu, tatkala rakyat Kelantan menolak Barisan Nasional secara total kerana gagal mempertahankan walau 1 kerusi di DUN Kelantan, Kerajaan Kelantan diambil alih oleh Angkatan Perpaduan Ummah yang diterajui oleh PAS.

Maka ketika itu... dinobatkan seorang ulama' yang didakwa tidak layak untuk memerintah, ortodok dan ketinggalan zaman. Ulama' itu juga menggagaskan slogan 'Membangun Bersama Islam' sebagai dasar pemerintahan dan ia terus kekal selama 17 tahun.

Era Slogan

Dalam 17 tahun itu juga, Kerajaan Kelantan menyedari bahawa zaman kini bukan lagi zaman rakyat mudah dipengaruhi dengan sloga sepertimana awal dan akhir 90-an dulu. Rakyat tidak lagi mudah termakan dengan slogan.Rakyat semakin cerdik, bijak dan matang dalam membuat penilaian. Apatah lagi satu-satunya negeri yang mempunyai rakyat yang berani menukar kerajaan dalam sejarah Malaysia iaitu Kelantan.

Era Tindakan

Maka tatakala itu, apabila muncul pemimpin muda seperti Husam Musa... untuk memenuhi tuntutan rakyat yang mahu melihat model dari slogan yang dilaungkan, maka satu operasi menterjemahkan slogan kepada tindakan giat dilakukan. Bukan bererti sebelumnya tiada, tetapi kali ini lebih agresif dan dilihat keluar dari kotak kebiasaan.

Tiba-tiba selepas 17 tahun, muncul sebuah parti terhegeh-hegeh mendokong slogan baru... sligan yang tidak pernah muncul di negeri lain... slogan yang semua orang tahu hanya bertujuan untuk memenangi otak pemikiran orang Kelantan... slogan itu bunyinya 'Manhaj Islam Hadhari'!!! Tawaran Annuar itu dibuat semasa berucap dalam konvensyen Wanita Umno Kelantan di Bachok. Kitaro tak kisah apa jua slogan parti ini... yang pasti... mereka ketinggalan 17 tahun!

Yang mana satu pilihan anda?

Manhaj Islam Hadhari

atau

Membangun Bersama Islam


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?