Photobucket - Video and Image Hosting

Thursday, September 13, 2007

PEMIMPIN DAN PENGIKUT

Sejak Islam Hadhari, Kitaro cuba berfikiran positif iaitu;

1. Melihat kebaikan-kebaikan tentang Islam Hadhari


2. Tanda kemenangan moral gerakan Islam di Malaysia. Akhirnya, BN yang selama ini mendakwa Islam tak sesuai menjadi asas pemerintahan terpaksa akur dengan pasakan dakwah Islam dan politik di Malaysia.

3. Tak pedulikan perkataan Hadhari asalkan asasnya ialah Islam.

4. Malah KItaro amat menghormati Pak Lah kerana sejarah dan latar belakangnya.

Tetapi adakalanya, Kitaro berasa ragu. Ragu dengan kesungguhan pemerintah. Adakah Islam Hadhari disokong kerana Perdana Menteri atau kerana Islam? Dalam erti kata lain, kalau bukan kerana Pak Lah yang perkenalkan, mustahil untuk ahli kabinet khasnya menyokong Islam Hadhari.

Suka Kitaro jelaskan, maksud sokong Islam Hadhari kerana PAk Lah = Lakukan apa jua untuk mencapai ISlam Hadhari pada neraca kemahuan dan fikiran mereka.

Manakala sokong Islam Hadhari kerana Islam ialah sokong dalam ertikata beramal dengan Islam mengikut neraca wahyu dan sunnah.

Jika melihat kepada satu program anjuran Kementerian Belia dan Sukan baru-baru ini, nampaknya seolah-olah Islam Hadhari disokong kerana Pak Lah. Program tersebut adalah Majlis Pelancaran Rakan Muda Ramadhan dan dirasmikan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdullah Md. Zin.

Program tersebut diadakan di Masjid Wilayah. Ulang suara, MASJID WILAYAH. Masjid merupakan rumah Allah. Tempat yang mulia lagi suci. Jom kita tengok bagaimana akhlak ahli Kabinet Islam Hadhari di dalam rumah Allah;


Dalam ceramah menteri ini, beliau menceritakan tentang kemuliaan Ramadhan dan mengajak generasi muda supaya banyakkan beribadah agar menjadi insan bertaqwa.


Bukankah Menteri Kementerian Belia dan Sukan adalah seorang wanita? Hmm... rupanya dalam prinsip Islam Hadhari membenarkan wanita berlumba-lumba menunjukkan style rambut terkini.


Ini dia Imam Masjid Besar Masjid Wilayah. Kitaro tak tahu apa perasaan dia bila duduk di sebelah bersama Menteri KBS di atas pentas. Jika dia sabar, Kitaro kagum dengan kesabarannya yang 'luarbiasa'.

Pepatah Arab menyatakan, "An Nasu 'ala Diini Mulukihim" (Cara hidup manusia banyak dipengaruhi cara hidup pemimpin mereka).

Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak buat seluruh umat Islam khasnya rakyat Malaysia.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?